احتمالا شما یکی از طرفداران دو آتیشه‌ی بازی‌های دیجیتالی هستید. ما در اینجا می‌خواهیم تعدادی بازی جذاب و دوست داشتنی به شما معرفی کنیم. این بازی‌ها در دسته بازی‌های آموزشی یا بازی و ریاضی قرار می‌گیرند. زیرا برای انجام این بازی‌ها باید از دانش ریاضی خود استفاده کنید. این بازی‌ها علاوه بر جذابیت و هیجان به شما کمک می‌کنند تا در محاسبات اعداد صحیح سریع‌تر و ماهر تر شوید. خوشحال می‌شوم در آخر این نوشته نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بازی آنلاین اعداد صحیح و سفینه فضایی

این بازی جذاب آنلاین برای دانش‌آموزان پایه ششم، هفتم و هشتم مناسب است. در این بازی شما باید بتوانید جمع و تفریق اعداد صحیح را به سرعت انجام دهید. اگر در جمع و تفریق اعداد صحیح مشکل دارید، می‌توانید از ویدیو زیر کمک بگیرید.

این بازی و ریاضی، ۴ نفره است. اگر کسی همزمان با شما آنلاین باشد، می‌توانید با او مسابقه دهید، در غیر این صورت با خود سیستم مسابقه می‌دهید. می‌توانید با اعضای خانواده یا دوستان همزان آنلاین شوید و بازی را انجام دهید.

برای شروع بازی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید. برای شروع بازی روی دکمه “Play” کلیک کنید. سپس باید یک اسم با حروف انگلیسی برای خود تعیین کنید. اگر افرادی آنلاین باشند به شما نشان داده می‌شود. سپس با کلیک روی “Play Now” وارد صفحه دیگری می‌شوید و در آخر با کلیک روی “Start” بازی شروع می‌شود. حال محاسبات مختلفی به شما نشان داده می‌شود. شما باید با سرعت روی جواب درست کلیک کنید. هرچه سریع‌تر پاسخ دهید، سفینه شما از سایر سفینه‌ها جلوتر می‌افتد. و در آخر کسی که زودتر به خط پایان برسد برنده‌است.

اگر خواستید بازی را تکرار کنید، کافی است روی دکمه “Play Again” کلیک کنید.

برای شروع این بازی جذاب و رقابتی روی دکمه زیر کلیک کنید.

بازی آنلاین اعداد صحیح و بکس

این بازی خیلی ساده است. کافی است روی لینک زیر کلیک کنید. ابتدای صفحه تبلیغ است و آن را رها کنید. در صفحه روی دکمه “Play” کلیک کنید. حال باید دو عدد صحیح داده شده را با هم مقایسه کنید.

 

بازی آنلاین ربات و اعداد صحیح

برای دسترسی به این بازی روی دکمه زیر کلیک کنید. پس از رد کردن تبلیغات ابتدای صفحه روی دکمه “Play” کلیک کنید. در اینجا می‌توانید سطح بازی را انتخاب کنید. در هر سطح یک عدد به شما در بالای بازی داده می‌شود که باید با کمک ربات آن عدد را بسازید. با فشار دادن فلش‌ها ربات می‌تواند به بالا، پایین، راست و چپ حرکت کند. شما باید چند عدد را توسط ربات بگیرید که جمع آن‌ها همان عدد خواسته شده در بالای بازی شود.

 

بازی توله سگ ریاضیدان

این بازی بخش‌های مختلفی دارد که در همه آن‌ها یک توله سگ به دنبال گنج می‌رود و شما باید او را راهنمایی کنید.  ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید و در صفحه بازی “Play” را بفشارید. حال با پنج بازی مختلف رو به رو می‌شوید. که به معرفی هر یک می‌پردازم:

“Order”: در این بازی شما باید اعداد صحیح داده‌شده را از کوچک به بزرگ به ترتیب مشخص کنید و با نگه داشتن انگشت روی صفحه، سگ را به سمت آن‌ها هدایت کنید و گنجینه‌ها را از کوچک به بزرگ باز کنید. این بازی چند مرحله دارد.

“Counting”: این بازی هم مثل قبلی خیلی ساده است. شما باید تعداد هر نوع ماهی را بشمارید و جعبه‌هایی که آن را نشان می‌دهند با باز کنید. سپس جعبه‌ای که مجموع را نشان می‌دهد باز کنید. مراقب باشید کوسه‌ها را نشمارید.

“Even/Odd”: به یاد داشته باشید در زبان انگلیسی “Even” یعنی زوج و “Odd” یعنی فرد! در این بازی در بالای صفحه به شما یکی از این دو نشان داده می‌شود و شما فقط باید آن‌هایی را که خواسته شده است باز کنید.

“Factors”: این کلمه یعنی شمارنده! شما باید شمارنده‌های عددی که در بالای صفحه نشان داده شده است را باز کنید.

“Prime Composite”: در انگلیسی Prime یعنی عدد اول و Composite یعنی عدد مرکب! در بالای صفحه یکی از این‌ها نوشته می‌شود و شما باید گنجه‌های با آن ویژگی یعنی اول یا مرکب را انتخاب کنید.

 

بازی اعداد صحیح و حذف توپ‌ها

این بازی خیلی جالب و هیجان انگیزه! در این بازی یک خط از اعداد صحیح در حال حرکت به یک چاله هستند. شما باید با پرتاب مناسب توپ‌، سایر توپ‌ها را حذف کنید. هرگاه مجموع توپی که پرتاب می‌کنید با توپی که برخورد می‌کند، ۱- شود، آن‌ دو توپ حذف می‌شوند. اگر خط توپ‌ها به چاله برسد، شما باخته‌اید. همین الان روی لینک زیر کلیک کنید و بازی را انجام دهید.

 

 

بازی اشعه ایکس و جمع و تفریق اعداد صحیح

در این بازی باید علامت سوال را روی اشعه ایکس که در وسط صفحه قرار دارد بکشید تا بتوانید روی آن را بخوانید. سپس محابه‌ای که روی آن نوشته شده را در ذهن انجام دهید و برگه را روی جواب قرار دهید.

 

بازی عنکبوت ریاضیدان

این بازی هم مثل بازی سفینه فضایی چهار نفره است و اگر فرد آنلاین دیگری وجود نداشته باشد با سیستم بازی می‌کنید. در این بازی یک عدد در وسط تار عنکبوت داده شده و شما باید با کمک اعدادی که روی تار ظاهر می‌شوند، عدد خواسته شده را بسازید. باید دو یا چند عدد انتخاب کنید که جمع آن‌ها عدد وسط تار شود. در این بازی سرعت عمل شما در جمع اعداد صحیح بسیار مهم است.

 

بازی آنلاین موتورسواری با اعداد صحیح

این بازی یکی از هیجان انگیزترین بازی‌های این صفحه است. این بازی در سه سطح آسان، متوسط و سخت قابل اجراست که شما باید آن را ابتدای بازی مشخص کنید. سپس یک مسابقه موتور سواری ۴ نفره شروع می‌شود. سرعت شما با سرعت محاسبه شما تعیین می‌شود. این بازی را می‌توانید با دوستانتان به صورت آنلاین و همزمان نیز مسابقه دهید.

 

بازی محاسبات روی یخ

در این بازی دونفره، که بسیار شبیه طناب کشی می‌ماند، هرکس زودتر خود را به دیوار برساند برنده است. قدرت شما در حرکت به سمت دیوار بستگی به سرعت و دقت شما در انجام محاسبات و انتخاب درست جواب دارد.

 

بازی آنلاین ماهی‌گیری با اعداد صحیح

در این بازی آنلاین آموزشی ریاضی، در پایین صفحه کادر زرد یک محاتسبه اعداد صحیح قرار دارد که شما باید ماهی با جواب صحیح را صید کنید. روی صفحه کلیک کنید تا قلاب پایین بیاید.

 

محاسبه سرعتی

در این بازی باید روی محاسبه صحیح کلیک کنید. هرچه بازی جلو می‌رود سخت تر می‌شود.

 

بازی آنلاین هرم اعداد صحیح

این یک بازی جالب و فکری برای جمع و تفریق اعداد صحیح است. الگویی بین اعداد هرم برقرار است. طبق این الگو مجموع دو عدد کنار هم عدد بالایی را می‌سازد. حال با توجه به این الگو شما باید جاهای خالی را پر کنید. برای نوشتن عدد مناسب از کلیدهای پایین صفحه استفاده کنید. برای شروع بازی روی صفحه کلیک کنید.

 

حذف توپ‌ها از کوچک به بزرگ

در صفحه بازی روی “Start” کلیک کنید. سپس بین دو گزینه “FRACTION” یعنی اعداد کسری و “INTIGERS” یعنی اعداد صحیح انتخاب کنید. در این بازی شما باید اعداد را از کوچک به بزرگ به ترتیب حذف کنید.

 

سخن پایانی

بازی‌ها روش خوبی برای تمرین و یادگیری مطالب ریاضی هستند. امیدوارم از این بازی‌ها لذت برده باشید.

عضویت
اطلاع از
5 دیدگاه‌ها
نظرات درون خطی
نمایش همه دیدگاه‌ها
رضا الوان کاریان
2 سال قبل

عالی

مننت
پاسخ دادن به  رضا الوان کاریان
1 سال قبل

تئد

fitspresso fda
7 ماه قبل

Your blog post was fantastic, thanks for the great content!

cerebrozen
6 ماه قبل

I sincerely admired what you’ve produced here. The sketch is elegant, your written content chic, yet you appear to have developed some anxiety regarding what you aim to offer thereafter. Certainly, I shall return more frequently, just as I have been doing almost constantly, should you uphold this incline.